زاگرس ما

هدف این وبلاگ اتحاد اقوام زاگرس نشین است

زاگرس ما

هدف این وبلاگ اتحاد اقوام زاگرس نشین است

جواب به یک انتقاد

انتقاد وارده: ستیز با یک شهرستان علاج لرستان ستیزی نیست  

برخی از دلسوزان لرستان بر ما خرده گرفته اند که راهمان بر خطاست و علاج لرستان ستیزی با بروجرد ستیزی نیست. این حرف متضمن این اتهام است که ما بروجرد ستیز هستیم در صورتی که چنین نیست.

ما به شهر بروجرد عشق می ورزیم و آن را مایه افتخار لرستان می دانیم. مردم علم پرور و ادب دوست آن را نیز که بزرگانی همچون زرین کوب و شهیدی و مرجعی عالیقدر در خود پرورده اند ، دوست داریم و هیچ جسارت و اهانتی را در حق آنان روا نمی دانیم.

مشکل ما با اقلیتی خودخواه  است که خود را فخر مکان و زمان می دانند و دیگران را مستوجب انواع اهانتها. کسانی که از لرها نفرت دارند و لرستان را جسدی پوسیده قلمداد می کنند. ما درصدد هستیم تا با نشان دادن کاستی و عیب ها اینها را از خواب غفلت بیدار کنیم هرچند اینان خود را به خواب زده و بیدار شدنی نیستند ظاهرا. عیبها را از این زاویه مطرح می کنیم نه خدای نخواسته از باب بروجردستیزی. ما می گوییم این شهرستان هم مانند بسیاری شهرهای دیگر خوبی هایی دارد و بدی هایی و جوانان و فرهیختگان این شهر باید دست در دست همه لرستانی های عزیز برای حل مشکلات شهر و استان خود بکوشند نه اینکه همه مشکلات را به لر و لرستان نسبت دهند و برای جدایی از لرستان در استانهای مجاور هم تنش ایجاد کنند.  

 

به هر حال این وبلاگ می تواند مجمعی باشد برای همه کسانی که دل در گرو سرافرازی لرستان و لرها دارند فارغ از اینکه لرها در لرستان باشند یا همدان یا خوزستان یا نقاط دیگر. از فعالان رسانه ای بار دیگر می خواهیم برای غنی شدن مطالب و مباحث این وبلاگ نظرات و مقالات خود را برای ما ارسال کنند. گاهی لازم است که حرف و سخنی با نام مستعار نوشته شود و این دلیل بر خیانت نیست. به هر حال این مساله واجد برخی حساسیت ها است و طبیعی است که برخی نتوانند با نام واقعی خود در نکوهش لرستان گریزها بنویسند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد