زاگرس ما

هدف این وبلاگ اتحاد اقوام زاگرس نشین است

زاگرس ما

هدف این وبلاگ اتحاد اقوام زاگرس نشین است

14 اثر تاریخی در بروجرد مرمت می‌شوند

آثار باستانی بروجرد مرمت می شود

مدیر اداره‌ میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بروجرد در استان لرستان از اجرای 14 پروژه‌ مرمت ، ثبت و شناسایی آثار تاریخی در سال 1389 خبر داد.
حجت‌الله یارمحمدی گفت: خانه مرحوم افتخارالاسلام ، خانه‌ بیرجندی ، مدرسه‌ حجتیه ، پل تاریخی قلعه‌ حاتم که به دوره‌ قاجار تعلق دارند، از جمله پروژه‌های مرمتی این شهرستان هستند.

او گفت: پیش از این، ایوان جنوبی مسجد امام خمینی (ره) که بر اثر زلزله‌ سال 1385 تخریب شده بود، به‌طور کامل مرمت شد. علاوه بر این، بازسازی مناره‌های مسجد جامع بروجرد که از آخرین اقدامات باقیمانده مربوط به زمان زلزله بود، تمام شد و با نصب یک سازه‌‌ کمک‌کننده، مناره‌ها دوباره به شکل اصلی خود بازگشتند.

مدیر اداره‌ میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بروجرد در استان لرستان افزود: سه خانه‌ قاجاری ایرانپور، قروی و بزرگمهری برای تغییر کاربری تملک شدند البته هنور نوع کاربری آنها به‌طور دقیق مشخص نیست و ابتدا باید مرمت شوند. در برنامه‌های امسال نیز تملک چند بنای دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد.

یارمحمدی درباره‌ ثبت آثار تاریخی اظهار کرد: تاکنون حدود 164 اثر تاریخی بروجرد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و با برنامه‌هایی که انجام خواهد شد ، امسال این تعداد افزایش می‌یابد.

این در حالی است که اقلیت لرستان گریز همواره مدیریت استان لرستان را به بی توجهی به آثار باستانی بروجرد متهم می کند و اخیرا یکی از این افراد مدعی شد: به دلیل سیاست های لرستان خرم آبادی ، شیرینی های بروجرد در حال فراموشی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد